Ogłoszenie Burmistrza Gminy Paczków o naborze kandydatów
na członków Rady Seniorów w Paczkowie Na podstawie Uchwały Nr XII/71/2015 Rady Miejskiej w Paczkowie z dnia 22 września 2015 roku w sprawie powołania Rady Seniorów w Paczkowie oraz nadania jej statutu – Burmistrz Gminy Paczków ogłasza nabór na członków Rady Seniorów. Głównym celem powołania Rady Seniorów jest pobudzenie aktywności obywatelskiej, w dość licznej grupie społecznej Naszej Gminy, jaką są osoby starsze, oraz stymulacji działań na rzecz solidarności międzypokoleniowej. Rada Seniorów w Paczkowie ma zrzeszać przedstawicieli środowisk starszych, w tym emerytów i rencistów, oraz podmiotów reprezentujących na ich rzecz zadania na terenie Gminy Paczków. Nadrzędnym zadaniem Rady jest m.in. stanowienie głosu doradczego dla Burmistrza Gminy Paczków w obszarach integracji i wsparcia środowisk osób starszych oraz reprezentowania ich interesów na zewnątrz, wspierania aktywności ludzi starszych, profilaktyki i promocji zdrowia, przełamania stereotypów dotyczących seniorów, zapewnienia osobom starszym dostępu do edukacji i kultury, jak również zapobiegania wykluczeniu społecznemu. Zgodnie z uchwałą Rada Seniorów powoływana jest na okres 4-letniej kadencji, licząc od dnia powołania, w skład której wchodzi 10 osób: 1) 2 przedstawicieli wskazywanych bezpośredni przez Burmistrza Gminy Paczków; 2) 8 przedstawicieli organizacji pozarządowych i podmiotów działających na terenie Gminy Paczków na rzecz seniorów, zgłoszonych przez organizacje i podmioty je rekomendujące. Zgłoszenie kandydata odbywa się poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego, który można pobrać ze strony internetowej paczkow.bip.net.pl lub w Urzędzie Miejskim w Paczkowie. Wypełniony formularz zgłoszeniowy należy przesłać lub złożyć w Urzędzie Miejskim w Paczkowie, ul. Rynek 1, 48-370 Paczków do dnia 16 listopada 2023 r. Osobowy skład Rady ustali Burmistrz Gminy Paczków w drodze zarządzenia.