Informacja o możliwości udziału mieszkańców w debacie nad raportem
o stanie Gminy Paczków za 2021 rok

Zgodnie z art. 28aa ustawy z 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2022 r. poz. 559 z późn. zm.), Burmistrz co roku przedstawia Radzie Miejskiej raport o stanie gminy, który obejmuje podsumowanie działalności Burmistrza w roku poprzednim, w szczególności realizację polityk, programów i strategii, uchwał rady gminy i budżetu obywatelskiego.

Rada rozpatruje raport podczas sesji, na której podejmowana jest uchwała Rady w sprawie udzielenia lub nieudzielenia absolutorium Burmistrzowi. Nad przedstawionym raportem o stanie gminy przeprowadza się debatę. W debacie nad raportem o stanie gminy mieszkańcy gminy mogą zabierać głos.

Mieszkaniec, który chciałby zabrać głos w debacie składa do Przewodniczącego Rady Miejskiej w Paczkowie pisemne zgłoszenie poparte podpisami co najmniej 20 osób. Liczba mieszkańców mogących zabrać głos w debacie wynosi 15. Mieszkańcy będą zabierać głos według kolejności otrzymania przez Przewodniczącego Rady zgłoszenia.

Zgłoszenia do udziału w debacie przyjmowane są w Urzędzie Miejskim w Paczkowie,
Rynek 1, w godzinach pracy Urzędu. Zgłoszenia należy składać najpóźniej do dnia
22 czerwca 2021 r. Ustawodawca dopuścił w ustawie wyłącznie formę pisemną zgłoszenia, wyłączając inne formy.

Debata nad raportem o stanie gminy Paczków za 2021 rok odbędzie się podczas sesji Rady Miejskiej w Paczkowie w dniu 23 czerwca 2022 r.  w Urzędzie Miejskim w Paczkowie.

Wzór zgłoszenia dostępny jest w sekretariacie Urzędu Miejskiego w Paczkowie, Rynek 1, w Biuletynie Informacji Publicznej Urząd Miejski w Paczkowie: paczkow.bip.net.pl.